Blog

Waarom zijn online events interessant voor bedrijven?

Online events zijn een krachtige manier om je (internationale) doelgroep betrokken te houden bij je onderneming. Ze zijn efficiënt, laagdrempelig en betaalbaar, wat ze steeds aantrekkelijker maakt voor bedrijven wereldwijd. Of het nu gaat om webinars, virtuele conferenties of productlanceringen, online events bieden unieke kansen om verbinding te maken met je publiek.

1. De drempel van afstanden vervaagt

Met een online event ligt de hele wereld binnen handbereik. Het maakt niet uit vanwaar je streamt. Met een goede internetverbinding kan iedere kijker, waar dan ook, inloggen op jouw livestream. Bedien je klanten in heel Nederland, dan hoeven ze niet uren te rijden naar een locatie. Voor internationale relaties wordt deelname aan jouw event al helemaal een stuk eenvoudiger.

2. Relatief lagere kosten

Afhankelijk van de wensen voor het online event, is het organiseren van een online event relatief goedkoper dan het organiseren van een fysieke bijeenkomst. Zo bespaar je bijvoorbeeld op de kosten van een horecalocatie en catering.
De basiskosten van een gemiddeld online event liggen doorgaans lager dan bij een fysieke bijeenkomst, zeker in verhouding tot het bereik dat je kunt genereren.

3. Meer interactiemogelijkheden

Dankzij de huidige technologieën kun je tegenwoordig uitstekend betekenisvolle en sfeervolle online events neerzetten met de nodige interactie en beleving, alsof je er zelf live bij bent. Online evenementen, livestreams en webinars bieden bovendien unieke interactiekansen die je direct in contact brengen met je digitale publiek. Denk hierbij aan interactief vragen stellen aan de online presentatoren, het starten van een poll, of de mogelijkheid dat iedereen elkaar kan zien als je streamt in meeting-software zoals Zoom of Teams.

4. Geen overbodige kosten door no-shows

Personen die zich aanmelden, maar niet komen opdagen, worden ‘no-shows’ genoemd. Hierdoor zit je bijvoorbeeld met onnodige cateringkosten zonder dat er gebruik van wordt gemaakt, voedselverspilling, of lege stoelen. Bij een online event heb je veel minder ‘waste’. Aan het niet op komen dagen van digitale bezoekers zitten nagenoeg geen kosten of verspilling. Goed voor zowel je budget als het milieu!

5. Online events zijn duurzaam

Het organiseren van een online event is een duurzame optie voor klanten, leads of medewerkers. Omdat deelnemers vanuit hun eigen (werk)plek kunnen inloggen, worden reisbewegingen aanzienlijk verminderd – denk bijvoorbeeld aan het vermijden van honderden auto’s die anders naar een locatie zouden rijden. Dit maakt online events een duurzame oplossing voor bedrijven die hun ecologische voetafdruk willen verkleinen.

Andere blogs:

Event Trends & Ontwikkelingen 2024

Event Trends & Ontwikkelingen 2024

Waarom verandert de evenementenbranche zo snel? Interesses en informatie evolueren meer dan ooit. De evenementenbranche moet zich snel aanpassen aan deze veranderingen, omdat deze industrie gebouwd is op de belangen van mensen. Met de opkomst van nieuwe...

Lees meer
Grijp de aandacht van de bezoeker

Grijp de aandacht van de bezoeker

Je staat op het belangrijkste evenement in jouw vakgebied. Het is dé kans van het jaar om zo veel mogelijk bezoekers op de hoogte te brengen van jouw bedrijf, dienst of product. Het is en blijft een uitdaging om bezoekers te boeien. Zeker in het digitale tijdperk...

Lees meer
Hoe vind je de ideale locatie voor live communicatie?

Hoe vind je de ideale locatie voor live communicatie?

Je bent vast wel eens op een evenement geweest dat bijna alles had: een fijne sfeer, prachtige locatie en goed bereikbaar – maar toch was er iets wat niet klopte. Wellicht sloot de locatie niet helemaal aan bij het DNA van het bedrijf of werd het evenement net iets te...

Lees meer
Hoe breng je een event naar een hoger niveau?

Hoe breng je een event naar een hoger niveau?

Heb je wel eens een cadeau ontvangen van een vriend, vriendin of een familielid wat je eigenlijk helemaal niets vond? Vast wel, toch heb je hem of haar vriendelijk bedankt en de indruk gegeven dat je het een prachtig cadeau vond. In het dagelijks leven zijn deze...

Lees meer
Persoonlijke maat in de communicatie herpakt zich

Persoonlijke maat in de communicatie herpakt zich

Sociale media, media die niet meer weg te denken is uit de communicatiemix. Helemaal niet gek aangezien het ons makkelijk is gemaakt met een groot publiek te communiceren. Op relatief eenvoudige wijze informeer of amuseer je een grote groep mensen met een stuk tekst,...

Lees meer
Eyecatcher, merkactivatie op niveau

Eyecatcher, merkactivatie op niveau

Met de Eyecatcher kun je jouw producten tot grote hoogte laten stijgen en daarmee álle aandacht genereren die het verdient. Of dat nu op een beurs is, tijdens een event of langs de snelweg, jouw product wordt van alle kanten belicht. Overdag door de zon en ’s avonds...

Lees meer
Een verbluffend beursstand ontwerp

Een verbluffend beursstand ontwerp

1. Stel doelen Stel doelen voordat je iets gaat ontwerpen. Denk na over wat je wilt bereiken en de boodschap die je wilt overbrengen tijdens de beurs. Je kunt een fraai ogende stand ontwerpen, maar als deze de waarden van je bedrijf niet overbrengen of je product of...

Lees meer
Laat je inspireren door duurzame event locaties

Laat je inspireren door duurzame event locaties

Wij hebben voor jou met zorg een overzicht samengesteld van bijzondere en inspirerende locaties die circulair, duurzaam of zelfs helemaal CO2 neutraal zijn. Circl Amsterdam Op deze locatie zie je hoe circulair bouwen tot leven komt; niet alleen de eventruimtes hebben...

Lees meer