Coronaprotocol voor bijeenkomsten

Het is met geen pen te beschrijven hoe blij we zijn dat we weer aan de slag mogen en kunnen doen waar we goed in zijn: het organiseren van live activaties en andere communicatieoplossingen. Het is nog lang niet “zoals vroeger”, maar het begin is er! 

Wij nemen de situatie waar we ons in bevinden erg serieus. Wij voelen ons, nee, wij zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van alle aanwezigen: medewerkers, opdrachtgevers, bezoekers en leveranciers. We vinden het belangrijk dat jij je gasten op een professionele en veilige manier kan ontvangen, passend bij de huidige tijd.

Branche- en vakorganisaties hebben de handen ineengeslagen en een uitgebreid protocol opgesteld. Dit protocol bevat richtlijnen voor opdrachtgevers, organisatoren, locaties, toeleveranciers en bezoekers van zakelijke bijeenkomsten. Wij hanteren deze richtlijnen in al onze projecten en zien erop toe dat leveranciers, gasten en andere betrokken partijen deze richtlijnen naleven.

Wij hebben de richtlijnen die op ons vakgebied van toepassing zijn, verwerkt in onze eigen beknopte versie van het protocol. Benieuwd wat daarin staat? We hebben hieronder alvast het e.e.a. voor je op een rij gezet.

De richtlijnen in een notendop:

  • De algemene richtlijnen, zoals 1,5 meter afstand, dienen te alle tijden te worden nageleefd.
  • Voor ieder project wijzen we een “coronaverantwoordelijke” aan. De coronaverantwoordelijke ziet er (o.a.) op toe dat de richtlijnen op locatie worden nageleefd.
  • We zorgen voor meer dan voldoende desinfectiezuilen.
  • Vooraf reserveren voor deelname aan een evenement is verplicht.
  • Bezoekers ontvangen een bevestiging waar de richtlijnen, de begin- en eindtijd van het evenement en eventuele timeslots in staan.
  • We houden ons aan de gestelde capaciteitsbepaling: voor beurzen en corporate events: 1 persoon per 10m2, voor congressen en vergaderingen: 1 persoon per 5m
  • Door middel van routing, signing, looproutes en seating worden medewerkers en bezoekers geattendeerd op de richtlijnen.
  • Voor de op- en afbouw van evenementen of stands worden de rijroutes en op- en afbouwtijden vooraf kenbaar gemaakt. Daarnaast wordt het werk zodanig voorbereid dat iedereen zoveel mogelijk alleen kan werken.
  • Stands worden zodanig ingericht zodat de 1,5 meter afstand gewaarborgd blijft.
  • De maatregelen en het tijdschema voor de op- en afbouw worden opgenomen in het draaiboek.

De bovenstaande opsomming is een greep uit ons protocol, wat gebaseerd is op het protocol van Eventplatform. Klik hier om ons protocol te bekijken. In dit document vind je ook een link naar het protocol van Eventplatform. Garanties kan niemand ons bieden, maar de resultaten uit de praktijk zijn tot nu toe veelbelovend.